wtorek, 11 czerwca 2013

NORGE MÅ OPPLEVES

Norge må oppleves (Norwegię trzeba doświadczyć - w wolnym tłumaczeniu), czyli kilka słów o naszej wielkiej wyprawie z dwoma punktami kulminacyjnymi: Preikestolen i Legoland.

JEST! Trasa, terminy, szacunkowe koszty - wszystko ustalone. Sytuacje nieprzewidziane i pogoda poza naszymi możliwościami. Mam też nadzieję, że finansowo zamkniemy się w tym co ustaliliśmy - że też musieliśmy wybrać tak drogie kraje!

04.07 - wyjazd o godzinie 21.00 z Gdyni jednym z promów Stena Line. Płyniemy rejsem wycieczkowym "Szwecja w jeden dzień" - dlaczego nie normalnym rejsem tur-retur? Stena Line miała akurat ofertę nie do odrzucania dzięki której mamy bardziej ekskluzywną kajutę i dodatkowo zaoszczędziliśmy 150 zł.
05.07 - Karlskrona - Strömstad, 597 km przez Szwecję. Nocleg na kampingu Dynestrand www.dynestrands-camping.se

06.07 - 09.07 - o 11.00 odpływamy promem Colorline do Sandefjord (Norwegia). Do portu zawijamy o 13.30. Szybki obiad i jazda do Treungen, 148 km. Nocleg na kampingu  www.nisser.no
Zdecydowaliśmy się objechać okolice Nissedal (Telemark).
Lasy, jezioro, trochę gór nie za wysokich, acz urokliwych. Zapowiada się z jednej strony błogo i leniwie, a z drugiej mam nadzieję, że pochodzimy sobie trochę po górach.
 UWAGA - meszki, komary i żmije!
Brokke -  Lysebotn

09.07 - 10.07 Lysefjorden

Z Treungen trzeba dojechać do Lysebotn, stamtąd promem przepłynąć Lysefjorden do Forsand. Trasa z Treungen do Lysebotn ma ok. 221 km, z czego ostatnie 76 km z Brokke wiedzie naprawdę krętą, górską drogą. Nigdzie się nam nie spieszy więc robimy sobie przystanek na campingu Flateland. www.flatelandcamping.no
10.07 - 13.07 - Lysefjorden i dwa miejsca typu "must see"  Preikestolen i Kjeragbolten.

Z tego drugiego niestety rezygnujemy, na pierwszy zamierzamy się dostać całą 4ką. Buty górskie są, nosidło dla Wojtka jest, nogi poniosą same. Nocleg www.wathne-camping.no

13.07 - 16.07 - Kristiansand i okolice, a więc takie miejsca jak Flekkefjord, Lindesnes z najstarszą latarnią morską Norwegii czy Mandal - ot perełki południowego wybrzeża zwanego Sørlandet z widokami na wody Skagerraku. Nocleg - u pewnego Polaka w ramach coachsurfingu lub u koleżanki ze studiów.

16.07 - 19.07 - Kristiansand - Hirtshals - Billund. O 6.45 opuszczamy piękną Norwegię i promem wyruszamy ku Danii. Z portu Hirtshals pędzimy w kierunku raju dla dzieci - LEGOLAND

Wczoraj kupiliśmy i nocleg na 5-gwiazdkowym campingu i bilety na 2 dni pobytu wśród klockowych atrakcji.  www.legoland-village.dk

A potem już tylko podróż do Polski - bagatela 1000 km do przejechania. Trasa Dania - Niemcy łatwa, miła i przyjemna. Kongo zacznie się wraz z wjazdem do ojczyzny...W domu pojawimy się pewnie ok 21.07 - dokładnie w piąte urodziny Filipa.